skogen.

Idag blev det en tripp ut i skogarna igen:)
Denna gången fick Maria och Jag sällskap av
Anna, Eken, och tre vovvar! Myys!!
Massa mycket med blåbär hittades!
Jag jagade dem och var dem hack i häl en lång stund
innan jag kunde fånga in dem allihop i min stora hink!
Typ 2 liter fångade jag in som genast när jag kom hem
plussades ihop med mina andra plockade från förra veckan...
och vips har jag 3 liter blåbär i frysen!

Sen blev det hem...Byta kläder,
(ja vi lyckades med åska och regn även denna gången)
rensa blåbär och käka mat....

Sen träffade jag sara en stund för en fika!
Mycket trevligt!
Efter det gick jag till maria en sväng!
Blev en massa fika till! 3x muffins och bulle!
Döömysig dag! Tack allihopa!

Älsklingen min har för övrigt bakat idag....Kladdkakemuffins!
Såå himla goda! Tack älskling<3

Kommentarer
Postat av: Heidi

Min bakbok med chokladdmuffins användes som referens hoppas jag! Annars är jag djupt och innerligt sårad.

2009-07-30 @ 22:46:02
Postat av: Anne

Härligt att kunna plocka fram blåbär när sommaren är ett minne blott!!

Låter som du har det gott i det regniga sommarvädret i alla fall!

pussen o kramen

2009-07-31 @ 20:56:12
URL: http://annenord.blogg.se/
Postat av: Putte

tyvärr. letade efter din bok o över 2 timmar och kunde inte hitta den.. så fick ta en sida på nätet heidi.. nästa gång ^^

2009-08-03 @ 17:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0