älskling<3

Skolans föreläsningar idag bjöd på en dansk gubbe i sina bästa år
som stod och föreläste om något så viktigt som ETIK på dansk/skånsk/svenska!!
Jag sitter och lyssnar som aldrig förr för att på nått sätt
kunna urskilja de svenska orden från det andra grötiga...men fattar ingenting!
Till råga på allt detta så ställer han en fråga till mig
framför alla mina 95 klasskamrater...
Han: Bla bla bla bla reflektera....??
Jag: Ehh....va?
Han: Ja? Bla bla bla reflektera bla bla??
Jag: Vet inte?
Han VET INTE?!
Jag: Näe?....eller...Man tänker efter?
Behöver jag tala om att han gick vidare till min kompis Maria som satt jämte mig
och hon likaså var fundersam över vad han faktiskt sa?
Och svarade samma sak som jag...varpå han gick vidare och
mumlade nått som alla de övriga (nu) 94 studenter skrattade åt...HM!
Och denna snubbe har vi hela veckan!
My God....snabbkurs i dansk/skånsk/svenska tack!
Aja...lite kul hade vi iaf...
Sen var det nån som gäspade jättestort, varpå han snabbt säger:
- "Åh, tack för att du inte svalde mig!"
DET var roligt!

När jag kom hem från skolan gjorde jag iordning lite fika
så gubben min hade något gott att tugga på
och något varmt att dricka när han kom hem.
Eftersom han varit ute i snöblandat regn,
snålblåst och annat j*velskap och jobbat idag
tyckte jag att han kunde behöva lite mys.

Nu har han åkt iväg för att pröva kläder till ett kommande bröllop.♥

Nu måste jag jobba på min hemtenta!!

Kommentarer
Postat av: Putte

tack för bullen och teet :S hehe det var musigt. puss

2009-10-12 @ 20:19:44
Postat av: Heidi

haha, då vet du hur jag har det varje dag...dansk/skånsk/knappt en svenska är standard i Lund... matten är nu just helt på danska... vilket talar för ett stort fett FAIL på tentan på måndag. Den andra tentans stundande misslyckande kan jag ju bara skylla på skånska, och det är väl nästan lika illa eller?

2009-10-13 @ 20:46:58
URL: http://bronsarmittlattaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0