1:a advent.

Man hade ju hoppats på att snön kommit...men får väl vara glad för det lilla... Idag satte jag upp det sista pyntet...städade ute på balkongen, mannen i huset lade presenningen över vår ickeoljade trätrall och jag satte sedan upp ljusen (och vår oäkta granris-slinga) runt balkongräcket...frun i huset jobbar och står i förstår ni!
Det visar sig att det lönar sig också. Kommentarerna från mamma är lika trevliga varje gång...

Nu är det ljus här i vårt hus, julen den kommer, hopp trallalalaaa......

Bjöd över mamma och pappa på en adventsfika...Niclas också förstås men han dök inte upp...
När de dök upp blev det en tripp på stan för att titta på julskyltningen, Patrik blev kvar hemma då han bestämt sig för att baka sockerkaka till fikat ♥
På stan var det inte fullt så mysigt som de var när vi var små...då pappa jobbade på Portalen, vi kom underfund med att då var det jultåg som spelade musik, med lucia och tomtar som slängde ut godis m.m. det var orkestrar och marknads-stånd överallt!!
Hur är det nu? Jo, affärerna har (kvälls) öppet, det finns nån tomte här och där som delar ut pepparkakor, de har en uppbyggd scen där kulturskolans elever dansar och sjunger...that's about it typ. TRÅKIGT!

Aja lite fick vi med oss hem i kassar iaf!
Väl hemma var ljusen tända, kakan var bakad och kaffet stod på spisen...MYSIGT! ♥

Kommentarer
Postat av: Anne

låter som du har fixat minst lika mycket som jag med mitt lilla pepparkakshus ju.....



jag kämpar på och känner inte julstress precis men inre stress över precis allt annat......



Hur har du det fina?



puss å kraaaam

2009-11-29 @ 21:45:05
URL: http://annenord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0